Jump to content
thc-thc.com
ganjafarmer.com.pl
grower.com.pl www.growbox.pl seedstockers.com

Oświetlenie LED


Mirash

Recommended Posts

Witam jako nowicjusz mowie od razu co mam już...

Box 0.5m2 2 lampy 70W HPS do tego na ściankach po 20W żarówki energooszczędne Philips, co daje mi razem około 15000 LUM

Mam jednak takie pytanie - czy mogę to zastąpić takimi wynalazkami po rozmowie z roznymi sprzedawcami okazalo sie ze "niby" te panele sa lepsze i bardziej wydajne od hps czy to prawda...

pierwszy panel

ten panel podobno jest zrobiony na bazie NASA.. czyli oni maja takie oswietlenie do swoich plantacji w kosmosie(ale czy to prawda?)panel niebiesko czerwony

panel niebiesko czerwony

panel niebieski

panel czerwony

maly panel (niebiesko czerwony)

maly panel czerowny prosze zauwazcie ta natke

Equivalent to 30w - 100w HPS / Halide Grow Lighting... lecz czy to sie zgadza..??

mam nadzieje ze doradzicie i sie wypowiecie co do tego sprzetu bo z przykroscia musze stwierdzic ze malo sie mowi o LED... Co byscie polecili z tego na 0.5m2 ..?? i czy samo to da rade..??

I bym prosil o nie krytykowanie odrazu tego tematu bo moze jedna ten sprzecik jest cos warty:)

Linki wygasły

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Co do samych LEDów, to sobie oblicz, podziel ilość lumenów przez pobór mocy i będziesz miał wydajność, zestaw sobie to z HPSem i będziesz wiedział.

Byndzek

This doesnt work on Lumnes because its LED and not a bulb!

a jezeli sie koles z firmy oswietleniowej myli to powiedz mi jak mam obliczyc ilosc lumenow takiego panlu... i zauwaz ze to jest wogole inne switlo niz hps... a co do poprzedniego mojego posta to hps ma niedobor swiatla niebieskiego;) ale tego tez nikt nie powiedzila bo po co.. ale mniejsza z tym wiec jak moze wiesz jak obliczyc ilosc lumenow takiego panlu dajmy tego

Moze moj post da troszke nowego swiatla... dla "ogrodnikow i ogrodow"

LED moze byc tansze i bardziej wydajne niz HPS...

Czesc panli jest zrobiona na bazie panli z NASA

Lecz oczywiscie mowe ze MOZE BYC LEPSZE poniewaz nie wypowiadam sie za nikogo... lecz oczekuje od was odpowiedzi... i jakies porady co wybrac..

Fastlight LED Growboards are 5-10 x more efficient at growing plants than HPS or Metal Halide lamps on a per watt basis. Using comparable growth, LED Growboards consume 80-90% less energy than today's HID grow light systems, produce virtually no heat and produce only the Red and Blue light output plants require.

kolejna notka od kolesia z firmy oswietleniowe

lumens have nothing to do with plant growth - unless you are using the lamps for something other than growing plants?

lumens means "how bright to a human"

not "how much red or blue for growing"

100w of Green Light next to 100w of Red light - the green would look brighter - but the green would not grow plants

Forget lumens with regards to plant growth - its a number that makers of old fashioned bulbs (HPS and Halide) use to make it look like their bulbs are better than others.

another example - Halogen lamps - incredibly luminous - yet we do not grow with them. Why? Because most of the light that is "luminous" has no effect on plant growth.

lecz nie wiem czy to prawda... :) wiec prosze sammeu to przeczytac

Link to comment
Share on other sites

tu jest panel ktory ma zastapic (niby) HPS'a 500W, ale w parametrach podene jest tylko 4100 lm....
 

 

LED 120W 120 Watts Triband 7:1:1 Plant Lamp Grow Light

120w Seven Band - Deep Red / Red / Blue / Orange / White / UV / IR LED Grow Light Panel by PRAKASA™ with 3w & 5w Led diodes
120w Seven Band - Deep Red / Red / Blue / Orange / White / UV / IR LED Grow Light Panel by PRAKASA™ with 3w Led diodes. 
Made using the latest Bridgelux and Epistar leds and comparable to 400 HPS/HID lamps or similar CFL. Suited for all stages of plant growth from seedlings right through to flowering and works well with any indoor garden, whether hydroponics or soil based.
 
Achieve better light penetration using 62 3w leds configured with 4 Deep Red leds, 38 Red leds, 8 Blue leds, 4 Orange leds, 4 White leds, 1 UV led and 1 IR led at just the right spectrum and lens angle required for optimum plant growth.
 
Very easy to use - Simply plug and grow. Comes with standard factory fitted UK 3 pin Plug and three computer fans built into the unit to keep the leds cool and extend the life. PRAKASA™ led grow lights emit a little amount of heat but you are able to touch without getting burnt.
 
We recommend you minimise the distance between the light and your plants to achieve optimum growth.  Suggested distance is around 40 cm.
 
Save 50% to 90% in energy consumption compared to incandescent bulbs or fluorescent tubes. Wide angle projection insures uniform leaf coverage
 
Specification:
 
Brand: PRAKASA™
LED Configuration: 62 x 3w LEDs
Power consumption: 120w
Lumens: ≥4200 Lm
Lifespan: 50,000 Hours
Color: Deep Red / Red / Blue / Orange / White / IR / UV
 
Wavelength: Deep Red: 660nm, 10 leds
  Red: 630nm, 30 leds
  Blue: 460nm, 8 leds
  Orange: 610nm, 6 leds
  White: 15000-20000K, 6 leds
  UV, 1 led
  IR, 1 led
 
Suggested Lighting Area: 1 - 1.5 m2
Size: Ф 400 x 212 x 62mm
Power Plug: Factory fitted UK 3 Pin Plug
Hanging Kit: Complete hanging kit supplied
Input voltage: AC85~264V
Input current: ≤0.5-1A
Work frequency: 50/60 Hz
Working environment: -20~40 degrees c
Inner box: 455 × 275 × 110mm
GW: 5kg
Warranty: 1 year return to base fix or replacement only

i teraz juz sam nie wiem czy najwazniejsza sprawa jest dostarczenie jak najwiekszej ilosci lm czy odpowiedniego swiatla (niebieskie- veg i czerwone- flo)- ktore ponoc jest w 100% wykorzystywane przez roslinki...?? wszedzie pisza o optymalnym swietle 50000lm na m2(hps 400w) a wyzej wymieniony panel(120w) 4100lm i tu mi sie wszystko komplikuje... ;p
bylbym bardzo wdzieczny gdyby ktos mi to wszystko "wyjasnil jak malemu dziecku"
no i jeszcze oprocz LED'ow znalazlem to...
 

 

Stinger 200 300 400 500 600 1000 watt LED Grow Light new best design best prices

This size light is great for those who use grow tents
 
The Stinger has 6 built in Modules
 
LED quantity 90,  3w leds =180 watts
 
Grow area at 3' above plants 2 x 2.5
 
Built-in cooling system (thermostatically controlled fans ). 
 
Built-in power supply
 
CE approved, 
 
just plug and play. 
 
led color: red, blue, orange, white, UV, IR.
 
 660nm 440nm 460nm 420nm 400nm 585nm 525nm 610nm 730-760nm 3500k 6500k.
 
LED lens angle 90 degrees.
 
Light  50,000 hours
 
3 years factory warranty

juz kompletnie sie pogubilem... 

Link to comment
Share on other sites

bo z tego co ja zrozumialem od tego goscia to jest tak ze hps ma tez zrodlo zielone co jest bardzo jasne i dlatego moc LUM jest duzo wieksza a tak naprawde swiatlo przysfajalne dla roslinki do niebieskie i czerwone w zalezonsci od stadium... dlatego taka mala moc w dobrym ukladzie led jest potrzebna mniejsza a jest lepsza od HPS ponewaz w panelach sa zrodla kolorow przysfajalnych dla rolsinki nie ma nie potrzebnego zielonego ktory stanowczo zwieksza ilosc LUm w HPS...

Chyba ze zle rozumiem :P niech ktos kto bardziej sie zna wypowie sie bardzo prosze;)

i tak samo jak gadalem z tym koelsiem to on mi mowil ze nie mozna patrzec na LUm w panelach poniewaz np jak dla mnie on obliczyl na 0,5m2 potrzebuje 2 panele i bede bardzo zadowolony i dodal ze napewno wywale HPS.. :P a moc tych paneli to 30W wiec sam nie wiem...

No to panowie zakupilem 3 panele 2 na gore 1 na scianke tylna.. bede je mial w srode jakos po tygodniu powiem jakie rezultaty sa jezeli jest ktos ciekwy wogole.. :P oczywiscie zrobie foteczki przed i co tydzien po naswietlaniu panelami... jezeli ktos by chcial pozniej to pisac na priv;)

Dogadalem sie ze sprzedawca i sprzedal mi 3 panele za 90 funcikow wiec nie tak zle jeszcze mam nadzieje ze beda one naprawde dobre... :)

 

Link to comment
Share on other sites

chcialbym pokazac jeszcze pewne informacje na temat LED lecz sa w jezyku angielskim ten kto bedzie chcial to przeczyta bo WARTO

Why are LEDs so great?

This is exactly why using lumens to measure the brightness of a light “doesn’t work” with plants. A plant
would much rather have 10 lumens of red light than 100 lumens of green or yellow light.

Znaczy to wyzej ze roslinki potrzebuja 10 razy mniej swiatla potrzebnego niz zielonego czy zoltego ktorych jest najwiecej w HPS.. ale prosze przeczytac info w tamtym linku...

(Nie 10x mniejwystarczy, tylko roślina wolałaby te 10lm czerwonego/niebieskiego niż 100lm zielonego. I kto tu tak naprawdę wprowadza w błąd? - Byndzek)


Aby zrozumieć bardziej co oznaczają wykresy poniżej najpierw trochę teorii. Rośliny posiadają chlorofil A i B, ten pierwszy absorbuje światło o długości fali 430nm i 660nm, zaś ten drugi 455nm i 640nm. Dlatego najlepsze jest światło dla roślin o tej długości fali czyli między 430-460nm (niebieskie), oraz 640-660nm (czerwone). Pytając się profesora jak jest ze światłem czerwonym i niebieskim odpowiedział.

Przy świetle niebieskim rośliny są mniejsze chodzi tutaj o to że międzywęźla są krótsze roślna jest bardziej karłowa, światło nie ma nic do rzeczy z kwitnienie. Rośliny negatywnie reagują na nadmiar światłą o tej długości fali.

Przy świtle czerwonym rośliny szybko się wyciągają, i ma troszkę szybszy przyrost ale niezbyt duży. Oraz przy dużym nadmiarze światłą o tej długości fali nie wpływa negatywnie na roślinę.


OSRAM Nav-T
Jak widać ma bardzo mało światła niebieskiego, oraz czerwonego które roślina wykorzystuje fotosyntetycznie. Natomiast dużo światłą żółtego i pomarańczowego. Prawdopodobnie wszystkie żarówki NAV-T będą mieć takie światło. Czyli aby uzyskać odpowiedni efekt musimy dostarczyć dużo światła które się marnuje.



POLUX 55W 2700K
Jak widać żarówka ogólnie bardzo słaba daje piki światłą różnego ale ogolnie jest to żarówka do dupy. bardzo mało światła czerwonego oraz niebieskiego.


POLUX 55W 6400K
Żarówka ta jest dużo lepsza od tej powyżej ponieważ posiada dużo światła niebieskiego oraz niewielkie ilości światłą pomarańczowego. Jednak posiada przynajmniej światło niebieskiego. Ogólnie nie jest to rewelacja.

Jak widac zarowki siwetlowki czy hps wydziela duzo swiatla nie potrzebnego dla roslin przez to taka wielka moc LUM... co nie jest potrzebne roslinka... gdzies indaziej przeczytalem ze dodatkowym plusem led jest to ze mozna je miec przy samej roslince i nic sie nie stanie... a niech ktos da hps przy szczytach.. :P

Wiec prawdopobienstwo tego ze takie LED moze dzialac jest calkiem spore... no nic dalej z nudow bede szukal inforcaji na ten tamte, jak bede mila juz te sprzecik i zobacze ze to dziala to napewno napisze pokazny poradnik na temat LED... :)

a tak przy okazji jezeli komus juz pomoglem tymi informacjami to tak daj mi pomogl:)

Chcialbym pokazac pewne porownanie... jakosc nie jest znakomita lecz widac wszystko...
 

Link to comment
Share on other sites

hmm nie wiem co ma przedstawiać owy panel led ?? Są to informacje ogolne dostepne nie ma tutaj podanych informacji jak spektrum swiatla i kat padania. Tak na sucho nie da się porównywać dwóch różnych lamp.

Jestem w trakcje tworzenia panelu led o ktorym wspominalem na forum w innym poscie a ktory bedzie mial 288 led w tym (96 niebieskie, 192 czerwone), został zbadany skład spektralny oraz natezene swiatla. Teraz tylko musze wytrawic plytke zamowic ledy zrobic malego boxa ktory to bedzie mial wymiar 15x20 cm wysokosc okolo 30cm moze mniej ma byc to mikro box dzieki czemu chce sprawdzic jak sie beda rosly w tych warunkach.

Link to comment
Share on other sites

Liczył ktoryś z was wogóle koszt budowy czegos takiego ? Zwykły LED to koszt 1zl (chyba ze kupujecie większą ilość to nie wiem jaka cena :] ), do tego płytka, odpowiedni zasilacz i własna praca więc koszt budowy takiego urządzenia wychodzi dużo większy niz zakup HPS wię za bardzo sie nie opłaca a nawet bardzo.

Pobór mocy jest znacznie mniejszy co za tym idzie zaoszczędzic mozna na prądzie ale tylko przy dosc długim i czestym użytkowaniu urządzenia.

Kolejnym problemem staje się żywotnosc takiej diody.

Ale życze powodzenia przy budowie :happy:

Link to comment
Share on other sites

juz wszytsko gotowe;)

Długość fali czerownego to 620-750nm i częstotliwości 400-484THz

Długość fali niebieskiego to 450-495nm i częstotliwości 606-668THz.

sorka ze takie zdjecie ale tak te panele daja ze ciezko nawet w nie patrzec...

Moze nie wyglada za ciekawie ale zawsze cos.. :)

czas naswetlania to 17 godz od 5 rano do 22.

calkowity koszt paneli byl w przeliczneiu 500zl

plusy
- brak ciepla
- mniejsze zuzycie pradu
- samo potrzebne swiatlo dla roslinek

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

grower.com.pl



thc-thc.com

GROWSHOP HEMP.PL

seedstockers.com

growbox.pl


×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy to insert a link to the Privacy Policy page GDPR - Website only for adults, 18+