Skocz do zawartości
thc-thc

centrummarihuany

Końcówki liści żółkną, czarne plamki na spodzie


vmouvx

Recommended Posts

witam wszystkich, moja roślinka ma 2 tygodnie automat, stoi na balkonie, ziemia ph 5.5-7, podlewam kranówka, która siedzi najpierw kilka godzin. Martwi mnie żółknięcie lisci na końcach i dość jasny kolor, zauważyłam też czarne, malutkie plamki na spodzie jednego liścia. Myślicie ze to jakieś szkodniki? to moja pierwsza roślinka, jestem nowa w temacie.
Kupiłam ziemię GrowMix (pH 5,5-6,9. EC 1,2-1,6. Retencja wody 4 ml/g. Skład: Torf, czarny torf, włóknisty torf, perlit, obornik worm. 1,8 kg/m3 minimalne nawozy NPK (12-14-24)) ale nie zdążyła mi dojść paczka na czas i musiałam nasionko z ręcznika papierowego posadzic w tej na zdjęciu (jakas zeykla do zielonych roslin doniczkowych z castoramy) I nie wiem czy przesadzić roślinkę czy nie. pozdrawiam ;) pomocy

20220627_204009.jpg

20220627_204258.jpg

20220627_204240.jpg

20220627_204119.jpg

Odnośnik do komentarza
Share on other sites

Na początek trochę bym przesuszył. Kranówka powinna odstać minimum dobę. Woda w kranie zazwyczaj jest o wysokim pH, ale dla pewności bym sprawdził (u mnie jest wysokie - stare rury i osad). Osłabioną roślinkę szybciej atakują intruzi ale jeśli coś siedzi w ziemi przesuszenie powinno pomóc. Obserwuj czy coś nie chodzi w ziemi albo nie lata obok, w okolicznych roślinkach doniczkowych też. Lej wodę odpowiednio przygotowaną, dopiero jak będzie sucho do dna doniczki, mozesz sprawdzic patyczkiem od szaszłyka a później już ważąc doniczkę  w ręce. Zakup specyfik do regulacji pH a jak nie to zbij domowym sposobem np kwasek cytrynowy albo ocet lub dolomit. Wszystko powinno być na forum.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Share on other sites