Skocz do zawartości
thc-thc

grower


sumollo

Recommended Posts

Witam.

 

Jestem początkujący i przeczytałem już większość tematów, zwłaszcza tych dla początkujących :)

Nie znalazłem tylko tematu o samej ziemii

Jaka najlepsza? Jakie powinno być optymalne PH? Jak je utrzymywać na odpowiednim poziomie, co oprucz samej ziemii warto "wsypać" do doniczki i w jakiej kolejności, aby utrzymać optymalną wilgotność

Dodam, że będzie to moja pierwsza uprawawa i nie chcę od razu kombinować z przeróżnymi dodatkami aby sobie nie komplikować, ale chcę to zrobić jak należy.

 

To będą AK47 auto.

 

Będę wdzięczny za ewentualne porady.

 

Pozdrawiam wszystkich farmerów.

Odnośnik do komentarza
Share on other sites

Witaj

Pamiętaj podłoże jest najważniejsze. Polecam używać sprawdzonych podłoży od renomowanych producentów, typu BioBizz, Plagron, ATAMI albo polski Eco Bison.

Odradzam kupowania mieszanek uniwersalnych z sklepów ogrodniczych, są one niestety kiepskiej jakości wzbogacane chemicznymi nawozami. 

Konopie są bardzo silnymi roślinami i potrafi urosnąć na każdym podłożu. Ale duże korzenie są równoznaczne z dużymi plonami. 

Sam używam BioBizz Light Mix, są to już bardzo dobre mieszanki w nie wielkiej cenie. 

 

pH 5,5 - 6,5 

 

pH gleby regulujesz za pomocą wlewanej cieczy, jak woda będzie miała pH 6.0 to i gleba po pewnym czasie takie pH będzie miała. 

 

Gorszej jakości gleby można mieszać z perlitem, on spowoduje dłuższe utrzymywanie wilgotności i napowietrzenia. (np. BioBizz Light-MIX ma już w sobie trochę perlitu)

Można dodawać sypkie nawozy humusowe. 

 

Odradzam stosowania keramzytu do gleby, lepszy jest perlit ;)

 

 

--------------------

edit:

Odradzam stosowania bogatych mieszanek (typu Canna Professional PLUS) jeżeli będziemy je wykorzystywać od nasionka, te gleby są dobre gdy przesadzamy do większych doniczek.

Za to gleby bio można stosować każdą od nasionka.