Jump to content
thc-thc.com

sklep z nasionami marihuany
grower.com.pl www.growbox.pl seedstockers.com

Otworzenie działalności | e-sklep, nie ma takiego (m-j)


nupster

Recommended Posts

Siemka wszystkim
postanowiłem założyć stronę ze sklepem internetowym. Na stronce na początek miały być sprzedawane PC GrowBoxy, do tego chyba dorzucę standardowe opcje (nasiona, nawozy, itp. (lekkie i tanie rzeczy) oczywiście z czasem bym urozmaicał oferte). Szukałem polskich stron gdzie sprzedawane są PC GrowBoxy, ale niestety bądź na szczęście jest ich bardzo mało (znalazłem 2 polskie i 4 zagraniczne USA). Na zagranicznych stronach są strasznie drogie (250$+), z resztą na polskich też do tańszych nie należą (ok 300 zł+).
        Zajmowałbym się wykonywaniem i sprzedażą takich PC GrowBoxów. Mam za sobą już kilkanaście takich boxów i każdy (nie wliczam tu kilku pierwszych na których nie miałem wprawy) z nich wyglądał na profesjonalną robote, a nie jakąś tam domową amatorszczyznę.

Wypełniony karimatą ze srebrną stroną, a jeżeli takiej nie było to zwykła i obklejona kocem termicznym, żadne kable nie wychodziły, kontakt dwu-członowy w środku, żadnych pęknięć, rys, dziur, praktycznie brak prześwitów, 2-3 wentylatory (wdmuchujące i wydmuchujące), regulacja wysokości kratki (na zawijanie rośliny), regulacja wysokości lamp (3xphilips tornado e27 23W barwa ciepła), odbłyśnik/obłyśnik zazwyczaj z płyty aluminiowej, bądź puszkach po coli lub piwie (wbrew pozorom lepsze jest rozwiązanie numer 2, po 1 tańsze po 2 lepiej odbija i szybciej łapie ciepło), programator czasowy; ogólnie z komputera odchodzi jeden kabel który podpina się do gniazdka.

Jak wiemy teraz coraz więcej osób zaczyna swoją własną hodowlę z różnych powodów; wolą swoje, droższe życie a na tym się oszczędza, zarobki, swoje to lepsze. Większość z nich musi się "kampić" jeżeli chodzi o uprawy, a taki niepozorny pc box jest idealnym pomieszczonkiem na pomidorki ;).

Wykonane przeze mnie boxy, sprzedawałbym po cenach zadowalających, oczywiście że bym coś przycinał, inaczej się nie opłaca, ale nie jak niektórzy po 300 zł z jednego boxa. Podliczając wszystkie koszty związane od kupna materiałów, montażu, po wysyłkę i po przycinkę wyceniłem całe przedsięwzięcie na ok 150-170 zł. Koszt 1 PC GrowBoxa wynosi 150-170 zł.

I teraz pytanie do WAS.
Zastanawia mnie zdanie osób trzecich. Co sądzicie o takim interesie, jak myślicie jest możliwość, że to wypali ? Sądzicie że mimo takiej ceny ludzie będą zainteresowani kupnem ?
Weźmy pod uwagę że tak czy siak, zrobienie własnego, porządnego GrowBoxa to koszt  ponad 50 zł i nie wiadomo jak to wyjdzie.

Nie podstawiam zdjęć swoich boxów, bo nie o to w tym chodzi interesuje mnie tylko czy warto się za takie coś zabrać ;)

Link to comment
Share on other sites

podobno w tym kraju nic sie nie oplaca :) nie probujac i nie marzac nic nie robisz. Czas marnujesz grajac w kompa albo hu wie na co, tak choc sie porozwijasz, nawet jesli nie bedzie to za lukratywne jakies doswiadczenie zbierzesz. i lepiej chyba malego hpska 70w wrzucic jak swietlowki, za to przydałoby sie calkowicie swiatloszczelne a nie prawie, no i nie piszesz nic o filtrze a to jednak podstawa malego stealtch boxa, ktorego nie tak latwo jednak zrobic.

 

Mozesz sklepac jakiegos na probe, wystawic na gielde albo allegro, zobacz czy jest zainteresowanie itd. Bierz pod uwage sezonowosc przedsiewziencia, bo za niedlugo out sie zaczyna

Link to comment
Share on other sites

Piszesz o profesjonalnej robocie a chcesz wykładać karimatą i odbłyśniki z puszki ? 

Boks powinien być wyłożony najlepiej białą folią nieprzepuszczającą światła. Srebrna bardziej trzyma wyższą temperaturę a jej w małym boksie trzeba unikać.

 

Zrobię sam z ciekawości prostą kalkulację

metr foli kosztuje około 15 zł.

Najtańszy odbłyśnik to koszt około 40 zł 

Najlepiej wsadzić CFL 85W. Ale idziemy tropem oszczędności więc 3x energooszczędne około 30zł, na fazę kwitnienia dołożyć kolejne 3 (ale to pewnie już decyzja posiadacza boksa)

Koszt obudowy, nie każdy chciałby jakąś zdewastowaną, a ładne obudowy także nie są tanie. Chyba że masz dobre dojście do takich sprzętów. Bez zasilacza to minium 50zł

Programator 20 zł

Wiatraczki 20 zł

 

 

Doliczmy koszt przewodów, gniazd, doniczek, filtru węglowego, podatku, nie sądzę że kwota 300 zł za dobry PC Box to dużo, no chyba że korzystamy z puszki po piwie...

Link to comment
Share on other sites

uwazaj na skarbowke, bedziesz chcial jechac na dluzszym locie to musi byc dzialalnosc + 23% VAT... niestety.

 

Wiem wiem, chciałem założyć legalną działalność, tyle że z założeniem nie ma problemu bo to da się zrobi.ć w 24 h, gorzej to utrzymać. Koszty jakie za tym idą są sporawe, ok 1000zł/msc.

 

Piszesz o profesjonalnej robocie a chcesz wykładać karimatą i odbłyśniki z puszki ? 

Boks powinien być wyłożony najlepiej białą folią nieprzepuszczającą światła. Srebrna bardziej trzyma wyższą temperaturę a jej w małym boksie trzeba unikać.

 

Zrobię sam z ciekawości prostą kalkulację

metr foli kosztuje około 15 zł.

Najtańszy odbłyśnik to koszt około 40 zł 

Najlepiej wsadzić CFL 85W. Ale idziemy tropem oszczędności więc 3x energooszczędne około 30zł, na fazę kwitnienia dołożyć kolejne 3 (ale to pewnie już decyzja posiadacza boksa)

Koszt obudowy, nie każdy chciałby jakąś zdewastowaną, a ładne obudowy także nie są tanie. Chyba że masz dobre dojście do takich sprzętów. Bez zasilacza to minium 50zł

Programator 20 zł

Wiatraczki 20 zł

 

 

Doliczmy koszt przewodów, gniazd, doniczek, filtru węglowego, podatku, nie sądzę że kwota 300 zł za dobry PC Box to dużo, no chyba że korzystamy z puszki po piwie...

 

O to mi chodziło, żeby była krytyka w komentarzu, to co źle robie, żeby mnie nakierować. Tutaj się zgodze że materiały jakich używałem nie były zbyt profesjonalne, ale robiłem wszystko żeby zaoszczędzić jak najwięcej pieniędzy, mam nadzieję że rozumiesz. Jeżeli chodzi o dopracowanie PC GrowBoxa to z tym nie ma problemu, bo jeżeli miałbym zamówienia, to przed wpuszczeniem oferty do sieci bym wszystko przekalkulował i dokładnie obmyślił. Podejrzewam że nawet bym kupił któryś z tych pcboxów z amerykańskich stronek żeby zobaczyć jak to dokładnie wygląda i kierować się mniej więcej w stronę perfekcji. Oczywiście zgadzam się, ze towar wystawiany na sprzedaż nie może wyglądać jak gównianej, domowej roboty samoróbki, bo to nie o to chodzi.

 

podobno w tym kraju nic sie nie oplaca :) nie probujac i nie marzac nic nie robisz. Czas marnujesz grajac w kompa albo hu wie na co, tak choc sie porozwijasz, nawet jesli nie bedzie to za lukratywne jakies doswiadczenie zbierzesz. i lepiej chyba malego hpska 70w wrzucic jak swietlowki, za to przydałoby sie calkowicie swiatloszczelne a nie prawie, no i nie piszesz nic o filtrze a to jednak podstawa malego stealtch boxa, ktorego nie tak latwo jednak zrobic.

 

Mozesz sklepac jakiegos na probe, wystawic na gielde albo allegro, zobacz czy jest zainteresowanie itd. Bierz pod uwage sezonowosc przedsiewziencia, bo za niedlugo out sie zaczyna

Tu mnie masz ;) nie pomyślałem o filtrze :) no ale okej. Pisząc prawie miałem na myśli przepuszcza światło tylko przy wylocie wiatraków :) tak to nigdzie nawet szparki nie ma. Dobrze że podsunąłeś temat o sezonowości, bo tego nie wziąłem pod uwagę :) Dzięki za odpowiedź.

Link to comment
Share on other sites

Guest antymef303

nikt cie nie skrytykuje ale na legalny biznes to chyba nie wypali. Coraz więcej ludzi już inwestuje w normalne boxy i porządny sprzet na same pc boxy jako legalny interes może być ciężko . W sumie trzy boxy i masz opłacony zus . W cene weź podatek a i pamiętaj większość ludzi którzy daja rade z uprawa daja rade także z zlozeniem boxa .Sproboj na początek po cichu i zobaczysz jak biznesik się klei . 

Link to comment
Share on other sites

Tak szczerze mowiac to jakbym szukal pcboxa to moglyby mnie te twojej produkcji skusic :D cena calkiem przystepna, chociaz jesli mialbys sie bawic w cos szerszego niz gielda na forum to jakosc materialow powinna byc wyzsza. Chodzi tu o te piwne odblysniki ;) a na moje mogloby sie to przyjac, ale na szersza skale za maly popyt troche i by cie koszty zjadly. Ale kombinuj bo nic zlego z tego nie wyjdzie :D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy to insert a link to the Privacy Policy page GDPR - Website only for adults, 18+