Skocz do zawartości
nasiona marihuany w sklepie thc-thc

darmowe nasiona marihuany rozdawane na forum

Nowicjusz na forum. Pierwsze kroki i prośby o porady.


Recommended Posts

Opublikowano

Witam Was drodzy forumowicze. Na początku nie byłem pewien czy napisać tego posta ale stwierdziłem że jest tutaj mega dużo informacji i czasami ciężko jest ze sobą pogodzić, przeczytałem kilkanaście ciekawych postów ale przyszły pewne wątpliwości czy podołam dlatego zacznę od początku. Jako że to moje pierwsze kroki, a lubię majsterkowanie, postanowiłem zrobić box własnej produkcji. Wymiary jakie wybrałem to 60x60x140 [cm]. Materiał jakiego użyję to płyta MDF. Szafa będzie stała w miejscu gdzie są dosyć niskie temperatury. Stwierdziłem że dobrym posunięciem będzie obicie jej w środku folią termoizolacyjną (taką,jakiej używa się do ocieplania dachów). Nie wiem czy to dobry pomysł, ale wszystkie wątpliwości oraz pytania umieszczę na końcu wypowiedzi, żeby łatwiej można było wszystko wyłapać. Zestaw oświetleniowy jaki będę chciał wykorzystać to Cooltube HPS 150W. Kupiłem również wentylator VKO 125mm 185 m3 i też zastanawiam się czy dobrze wybrałem. Oczywiście mam świadomość że potrzebuję jeszcze wiatrak (zastanawiam się nad mocą), nawilżacz powietrza, i kilka innych dodatków tj.( programator, termometr z hydrometrem oraz miernik ph). I teraz przychodzi mi do głowy cała seria pytań zaczynając od tych które już zadałem wyżej, ale powtórzę:

·         Czy folia termoizolacyjna nadaje się do takiego box'a

·         Czy lampa jest wystarczająca?

·         Kiedy po wysiewie zacząć naświetlać sadzonki oraz w jakich ustawieniach (chodzi mi o czas naświetlania i czas ciemności)?

·         Jak najlepiej podlewać?

·         Czy a jeśli tak, to czym i kiedy nawozić?

W tej chwili to  wszystkie pytania, ponieważ jeszcze nie zacząłem. Kolejne przyjdą w miarę upływu czasu  i sukcesywności pracy. Wiem że trochę tego dużo i nie na wszystkie da się jednoznacznie odpowiedzieć, ale mam nadzieję że mądrzejsi ode mnie, coś mi doradzą. Wiem ze niektóre odpowiedzi mógłbym znaleźć na forum ale informacji jest tak dużo ze można się pogubić. Z góry dzięki i pozdrawiam.

Opublikowano

Nie wiem czy folia termo się nada. Lepiej obić zwykła biała lub pomalować w środku na biało. Izolacje, jeśli będzie potrzebna, daj na zewnątrz. Może jakieś płyty styropianowe (w razie co, zawsze można zdjąć).

Świeci się od pojawienia się roślin na powierzchni. Początkowo 18/6. Chociaż niektórzy lecą że światłem 20/4 a nawet 24/0.  Następnie w  zależności od rodzaju. Przy odmianach automatycznie zakwitajacych można stosować 18/6 przez cały okres uprawy. W przypadku pozostałych roślin po okresie wegetacji (wzrostu) rośliny przełącza się na 12/12 lub 11/13. Automaty same wiedzą kiedy mają zakwitnac, natomiast rośliny nieautomatyczne potrzebują zmiany w długości dnia do rozpoczęcia kwitnienia. Ważne jest, aby w czasie zaciemnienia nie dostarczyć roślinie światła. Może być to przykre w skutkach. Okres dnia i nocy nie musi pokrywać się z rzeczywistym. Jeśli masz np taryfę nocna, czyli tańszy prąd w nocy, "dzień" dla rośliny może być w nocy. Tylko trzeba pamiętać, że w takim przypadku wszystkie czynności pielęgnacyjne trzeba wykonywać przy zapalonym świetle w boxie czyli nocy. Mam nadzieję, że da się to zrozumieć... 

Podlewa się według potrzeb roślin. Wyznacznikiem może być orientacyjna waga doniczki. Bierzesz w rękę doniczke i zapamiętujesz ciężar. Następnie podlewasz i znów sprawdzasz ciężar. Gdy donica lekka - podlewasz. Naturalnie młode rośliny podlewa się niewielka ilością wody, stopniowo zwiększając dawkę.

Nawożenie. W zależności od użytej ziemi. W moim przypadku był to LightMix. W 11l doniczkach przez 45dni dostawaly sama wodę. Dopiero po przelaczeniu na kwitnienie (Flo) pojawiły się lekkie niedobory substancji odżywczych. Na początek dobrym wyborem jest właśnie mieszanka dedykowana - z grow shopu.

Co do HPS się nie wypowiadam. Mam ledy.

  • Thanks 1
Opublikowano
5 godzin temu, mmmmmckc napisał:

·         Czy folia termoizolacyjna nadaje się do takiego box'a

 

·         Czy lampa jest wystarczająca?

 

·         Kiedy po wysiewie zacząć naświetlać sadzonki oraz w jakich ustawieniach (chodzi mi o czas naświetlania i czas ciemności)?

 

·         Jak najlepiej podlewać?

 

·         Czy a jeśli tak, to czym i kiedy nawozić?

- Jeśli to płyta mdf to weź białą i niczym jej nie obijaj ani nie maluj.

- Na tę powierzchnię potrzebujesz 18 000 lm. HPS 150 W w najlepszym przypadku generuje 17 500, więc jeśli chodzi o światło, to warto byłoby dołorzyć.

- Jak tylko zobaczysz roślinę ponad ziemią, to w fazie wegetatywnej świecisz jej 18/6. Jak chcesz przejść na flo to przełączasz na 12/12 (jeśli masz automaty to świecisz całą uprawę 18/6).

- Tutaj musisz wyczuć sprawę. Roślina nie może mieć za mokro. Korzeń musi mieć wodę, ale musi mieć też możliwość oddychać. Logicznym jest róznież, że roślina nie może mieć sucho... . Niektórzy podnoszą suchą donicę, żeby po wadze wiedzieć, czy w ziemi znajduje się jeszcze woda... . Ciężka sprawa do wytłumaczenia. Pod uwagę musisz brać wielkość donicy, wilgotność powietrza, temperaturę w której znajduje się roślina... .

- Oczywiście nawożenie jest ważne, ale tutaj zależy wszystkom od tego jakiej jakości masz ziemię, oraz co producent nawozów poleca - pamiętać musisz też o tym, że każda roślina rośnie po swojemu, więc ten punkt jest dosyć indywidualny (tak jak temat podlewania).

Od siebie jeszcze napiszę, żebyś zaopatrzył się w jakiś filtr, który będzie pochłaniał zapach.

  • Thanks 1
Opublikowano

Dziękuję Panowie za podpowiedzi. Z tą folią chyba będę musiał się jednak zabezpieczyć bo temperatura w pomieszczeniu (w okresie zimowym) to kilka stopni ale jeszcze sprawdzę to na pusto jak jest z temperaturą. Spróbuję na 150W na początek, zobaczę co da się z tego wyciągnąć, ale dziękuję za radę. Jeśli chodzi o podlewanie, to proszę, podpowiedzcie ile tak mniej więcej podlewacie w okresie wegetacji a ile podczas flo (takie wasze spostrzerzenia ile mniej więcej wody oraz jak często, bo boję się żeby nie przelać) i jakiej pojemności macie donice. o filtrze myślałem i będę się jeszcze zastanawiał, dziękuję. Chociaż jest jeszcze pytanie jaki dobrać do wentylatora, ale to wszystko zweryfikuje jeszcze przed rozpoczęciem wysiewu. A jak obchodzić się z roślinką zanim wyrośnie? tak samo 18/6?

Opublikowano (edytowane)

Do wentyla 185m3/h najlepszy filtr to będzie 200m3/h, powinno być maksymalnie zbliżone z tym że filtr trochę "mocniejszy".

Podlewanie, podlewasz pomału i w miarę równomiernie aż woda "przecieknie" do podstawki donicy, choć wiadomo że na początku (pierwsze podlania po wyjsciu) jednak trzeba mniej bo inaczej w ogóle korzenia może nawet nie zbudować, a podlewasz kiedy kilka cm z wierzchu ziemi jest suche (wsadzasz palca i sprawdzasz). Rozmiar donic nie ma tu nic do rzeczy, bardziej "struktura" ziemi i wielkość bryły korzeniowe, a jesli o rozmiar donicy chodzi to dobierasz w zaleznosci od powierzchni do wykorzystania i ilosci roslin ile chcesz ich posadzic, no i ewentualnie od tego czy sezonowki czy auto, teoretycznie automaty nie potrzebują dużych donic a w sezonowkach zależy to od tego jak długo weg planujesz głównie (wiadomo że dla długiego wega większa donica, choć i tak sezony z reguły wola większe donice niz auto, większość osób sądzi sezonowki w 10L a auto rozrzut od 4 do 7 litrow powiedzmy tak srednio), choć z tymi automatami to dziwna sprawa, niby kwitną kiedy im się chce (niezależnie od ilosci h światła/ciemni jakie ustawisz) ale pamiętam że gdzieś kiedyś czytałem że auto zaczynają kwitnąć gdy korzeń jest odpowiednio rozbudowany i dotyka dna bądź boków donicy (nie pamietam dokladnie jak tam wtedy bylo napisane) tylko hmmm akurat tu to chyba trochę bzdura, no bo jak by to się miało do auto na oucie w ziemi bezpośrednio? ? 

Zanim roślina wyjdzie z ziemi na powierzchnie to ja trzymam na parapecie albo na szafce gdzieś czy coś (ja non stop okna uchylone i czasem może być za zimno na parapecie, w zimę zwlaszcza). Czyli tyle ile jest na dworze słońca tyle h będzie miała jasno. No chyba że Ci o kielkowania ogólnie chodzi a nie ten jeden dwa dni kiedy już kielek wyjdzie i wrzucisz do ziemi i czekasz az sie przebije przez nia to to już wgl inna bajka. A podczas kielkowania czy to w wodzie czy na wacikach to w ciemnym i w miarę ciepłym (temp pokojowa) miejscu. Ja osobiście wolę waciki, można użyć ręczników papierowych, papieru toaletowego, chusteczek itp itd. Najpierw wrzucam na od 6 do 12 h nasionko do wody (mozna o i bez tego ale podobno przez to szybciej puszcza pozniej kielek, a zdarzylo mi sie kiedys ze wrzucilem wieczorem do wody a rano byl kielek, moj ostatni out i to nasionko z palenia) podobno najlepiej destylowanej choć ja zawsze robiłem to na odstanej kranowce, a później na talerzyk 1 warstwa wacikow później na to nasiono/a no i później druga warstwa wacikow (czy czego tam chcesz osobiście preferuje waciki, takie te co baby używaja do zmywania makijazu), i to lekko zmoczyc, nie tak żeby woda stała ale żeby było wilgotno nawet bardzo ale bez kałuży (koniecznie pilnować żeby nie wyschly waciki), później w ciepłe, ciemne miejsce to odstawiam i sprawdzam 2 razy dziennie czy wykielkowalo/y. Jeśli puści kielek nie za długi żeby nie połamać go przy wsadzaniu do ziemi (takiego nasiona już się podobno nie uratuje, nie wiem Nigdy mi się nie zdarzylo) rzecz jasna, wrzucam nasionko kielkiem do dołu do ziemi ( robie dziurkę na hmmm 2? cm, nie za głęboką bo może mieć problemy z przebiciem się i będzie to trwalo dłużej, albo nawet w ogóle nie wyjść z ziemi) przysypac lekko (NIE UBIJAC ZIEMI!), lekko dosłownie podlewam a raczej "skraplam" ziemie woda i dopóki nie wyjdzie z ziemi, kładę doniczke z nasionkiem na parapet bądź szafkę właśnie. No a jak już wyjdzie to wiadomo pod lampę na fotoperiod jaki sobie kto dobierze choć najwięcej się zaleca i chwali 18/6 na wegu, flo to wiadomo 12/12 no chyba ze automaty to podobno najlepiej cala leciec 18/6 (nie wiem, nigdy nie mialem automatow i nie polecam, a bymajmbiej nie dla poczatkujacego, praktycznie nie wybacza błędów) Nigdy nie 24/0 bo roślina jak człowiek. Też potrzebuje odpoczynku, snu itd. Prawie że niczym się pod tym względem nie różnimy od roślin ?

Jak masz kasę i cały czas w planach mieć to w takich zimnych warunkach to może jednak faktycznie biała farba albo zwykły mylar i jakoś w środku podgrzewać czymś? Bo np mi nie chciało by się co uprawę-dwie pier****c z zmienianiem koca na mylar i odwrotnie, bo w lato czy wiosne jak bedzie ciepło jednak bedziesz mial za wysoka pewnie temp zwlaszcza przy hps-ie. W sumie to i tak pół biedy jak co uprawę-dwie. Gorzej jak byś np posadził w lutym a w kwietniu by przyszło 25 stopni powiedzmy... Wtedy weź wszystko wyciągaj, zmieniaj koc na folie itp itd. Mi by się nie chciało tak bawić, ale jak kto woli. Z drugiej strony zawsze też możesz w środku wyłożyć mylarem czy na biało pomalować a od zewnątrz czymś "ocieplic" zawsze to mniej roboty jak by temperatura na dworze zaskoczyć cię miała ;) Ale szczerze ci powiem że robiłem (zresztą jak większość pewnie na początku w szafkach,szafach itp itd) ale teraz wziąłem sobie kupiłem namiot i jest na prawdę o wiele więcej wygody, no przynajmniej jak dla mnie i już nigdy nie wrócę do szafek, szaf itp...

Co do lampy to jeśli byś trafił 17000 tyś lumenów gdzie optymalnie ma 18000 bodajże jak ktoś wyżej pisał na taka powierzchnię to śmiało na takiej leć 1 uprawę i nic nie kombinuj, pod warunkiem że trafisz te 17000 lumenów. Choć ostatnio widziałem ale to na ebay-u z UK (sam się na nią czaję na następną uprawe) żarówkę Ledowa 150w o mocy 22000 albo 22500 lumenów za 63 funty bodajże chyba na gwint e-40 tylko że nie taka normalna żarówkę Led jak normalna a zrobiona z diod jakichś jak do paneli.Tylko że no tak, u Ciebie odpada bo temperatura?

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)

Szczerze, to nie spodziewałem się że tak szybko i takie cenne porady otrzymam. Dzięki serdeczne Panowie. Tak jak mówicie o tej temperaturze to będę musiał zrobić to co myślałem czyli porobić testy na początek. Co się tyczy podlewania dziękuję za dobre rady i będę starał się nie przelac :) jeszcze nachodzi mnie pytanie ile procent wilgotności powinienem utrzymywać? Czy jest jakiś przedział czy im więcej tym lepiej? Czytałem gdzieś że przy wega, ok. 80% no i czy temp. 25 stopni wystarczy? Miałem jeszcze jakieś pytanie, niestety gdzieś uciekło, ale napewno mi się przypomni i kiedyś je zadam :)

Edytowane przez mmmmmckc
Opublikowano

Ja bym powiedział że 35%. Przy 45% istnieje możliwość plechy zawsze zwłaszcza w takim miejscu gdzie może normalnie wystąpić. Pleśń nienawidzi  i praktycznie nie występuje w miejscach gdzie wilgotność ma 35% lub mniej. Taka ciekawostka.

Opublikowano (edytowane)

Bardzo przydatne informacje. Dziękuję. Kolejne pytania właśnie się nasunęły. Ile nawilżacie swoje rośliny w ciągu doby(wiem ze to sprawa indywidualna i będę musiał to zmierzyć ale chodzi mi przykładowo o m2 na czas działania pary) i czy wentulatory w waszych boxa'ch działają cały czas czy tylko podczas gdy świecą się lampy? Jeszcze jedna sprawa. Kupiłem wentylator VKO125 125mm 185m3/h VENTS i zastanawiam jaki filtr? mam do wyboru filtr węglowy flat fi125mm 160-240m3/h lub flat fi125mm 200-250m3/h. Przez pomyłkę kupiłem fi100 185m3/h ale stwierdziłem że zrobię redukcję i to połączę, lecz sprzedawca stwierdził że to nie zadziała bo zrobi się ciśnienie. Nie wiem co miał na myśli i dlaczego tak to sformułował ale zaniechałem zakupu. Może Wy mi Panowie coś doradzicie.

PS. Jakie utrzymujecie pH swojej gleby? Jak bardzo jest to ważne ?

Edytowane przez mmmmmckc
Opublikowano (edytowane)

U mnie w fazie weg nawilżacz (330ml/h) działa 15/15 (15 minut nawilża, 15 minut przerwy - ustawiony na minimum). Dzięki temu utrzymuje średnio 70% wilgotności powietrza w boxie 40x40x160 przy ledach. Jak przechodzę na flo, to nawilżacz wyciągam z boxa. pH gleby staram się utrzymywać na poziomie 6,5 poprzez regulowanie wody. Utrzymywanie dobrego pH gleby jest ważne dla rośliny, ponieważ dzięki dobremu pH roślina wchłania wszystkie ważne pierwiastki z gleby :)

Edytowane przez raven4554
  • Thanks 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Reply to this topic...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Wpisy na blogu

  • Nowe tematy

  • Nowe posty

    • Jak dobrze pójdzie to będą dwie pieczenie na jednym ogniu 😁👌
    • Jutro podleję wodą, ostatni raz też był już woda więc spoko. No i myślę że przyszły weken będę miał pracę z ciachaniem, nie wiem czy Sherbet Queen też nie dojdzie bo ona widać że dużo szybciej leci. Jednak 2 tyg różnic wedug producenta pasuje mniej wiecej
    • Tak to bya moja pierwsza panika jak mikroskop dostałem, nie dość że na cukrowych to jeszcze lampą prześwietlone   
    • Streszczenie Artykuł wyjaśnia neurobiologiczne i genetyczne podstawy zjawiska, w którym różni ludzie reagują na tę samą dawkę THC w diametralnie odmienny sposób. Część osób doświadcza silnych, lecz krótkotrwałych efektów po minimalnej dawce (fenotyp wysokowrażliwy), podczas gdy inni potrzebują większych dawek, aby osiągnąć porównywalny efekt, który utrzymuje się u nich dłużej (fenotyp wysokotolerancyjny). Tekst omawia rolę receptorów CB1, procesy desensytyzacji i internalizacji, farmakogenetykę (geny CYP2C9, FAAH, CNR1) oraz praktyczne implikacje tych różnic, oferując wskazówki dla bezpieczniejszego i bardziej świadomego użytkowania. Wprowadzenie: Dwa światy – jedna roślina W społecznościach użytkowników konopi często powtarza się pewna historia: jedna osoba po jednym niewielkim buchu doświadcza intensywnego, ale krótkotrwałego „haju”, podczas gdy jej znajomy musi spożyć znacznie więcej, aby w ogóle coś poczuć, a efekt utrzymuje się u niego godzinami. To zjawisko nie jest jedynie wytworem wyobraźni ani „słabej głowy”. Ma ono solidne podstawy w biologii naszych organizmów. Niniejszy artykuł łączy wiedzę naukową z praktycznym doświadczeniem, by wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje.   1. Podstawowy mechanizm działania THC Głównym psychoaktywnym kannabinoidem w konopiach jest Δ9-tetrahydrokannabinol (THC). Jego podstawowym celem w mózgu są receptory kannabinoidowe typu 1 (CB1), znajdujące się obficie w korze mózgowej, ciele migdałowatym (ośrodek emocji i lęku) i hipokampie (pamięć). Aktywacja tych receptorów przez THC moduluje uwalnianie neuroprzekaźników, prowadząc do subiektywnego odczucia euforii, zmiany percepcji czasu i bodźców zmysłowych. Jednocześnie THC wywiera bezpośredni wpływ na organizm, ostro zwiększając tętno i aktywując układ współczulny („walka lub ucieczka”). Dla osób podatnych na lęk, te somatyczne sygnały – takie jak przyspieszone bicie serca – mogą zostać zinterpretowane przez mózg jako oznaka zagrożenia, zapoczątkowując spiralę lęku i paniki, potocznie zwaną „spinem”. Źródło: PMC6461323 – Wpływ THC na układ sercowo-naczyniowy i autonomiczny.   2. Dwa fenotypy odpowiedzi na THC Klucz do zrozumienia różnic leży w koncepcji fenotypów odpowiedzi. Poniższa tabela porównuje dwa skrajne profile: Cecha Fenotyp Wysokowrażliwy Fenotyp Wysokotolerancyjny Reakcja na małą dawkę Silna i szybka Słaba lub brak Czas trwania efektu Krótki („góra i zjazd”) Długi Gęstość/wrażliwość CB1 Wysoka Niska/umiarkowana Szybkość desensytyzacji Bardzo szybka Wolna Ryzyko lęku/tachykardii Wysokie Niskie Zalecana strategia Mikrodozowanie, profile CBD/THC Wyższe dawki Źródło: PMC7855189 – Różnice indywidualne w odpowiedzi na kannabinoidy.   3. Kluczowy mechanizm: Szybka desensytyzacja i internalizacja receptora CB1 Dlaczego u osób wysokowrażliwych efekt tak szybko mija, skoro THC wciąż krąży w krwiobiegu? Odpowiedzią są procesy neuroadaptacji. Desensytyzacja: Po intensywnej aktywacji przez THC, receptory CB1 stają się „głuche” – tymczasowo tracą zdolność do przekazywania sygnału do wnętrza komórki. Internalizacja: To bardziej radykalny krok. Receptory są fizycznie wciągane z powierzchni komórki do jej wnętrza, gdzie nie mogą już kontaktować się z THC. U fenotypu wysokowrażliwego organizm, chroniąc się przed nadmierną stymulacją, uruchamia te mechanizmy wyjątkowo szybko. W rezultacie subiektywne odczucie działania THC znika, mimo że jego stężenie we krwi jest wciąż znaczące. Mózg po prostu „odcina” się od bodźca. Źródła: PMC2277473 – Mechanizmy desensytyzacji CB1. PMC3423230 – Regulacja internalizacji receptora CB1. PubMed17986216 – Różnice w działaniu poszczególnych agonistów.   4. Rola tolerancji (krótko- i długoterminowej) Historia używania konopi jest kolejnym criticalznym czynnikiem. Osoby używające regularnie rozwijają tolerancję. Ich receptory CB1 są chroniczne desensytyzowane i zinternalizowane, przez co potrzeba większej dawki THC, aby wywołać jakikolwiek efekt, a sama krzywa działania jest u nich spłaszczona i wydłużona. Z kolei użytkownicy okazjonalni lub nowi, zwłaszcza ci o fenotypie wysokowrażliwym, doświadczają pełnej, nieosłabionej i gwałtownej odpowiedzi organizmu. Źródło: PubMed30056176 – Przegląd badań nad tolerancją na THC.   5. Farmakogenetyka: Dlaczego „ta sama dawka” to inne stężenia we krwi Genetyka decyduje o tym, jak szybko metabolizujemy THC i jak wrażliwy jest nasz układ nerwowy. CYP2C9: Gen kodujący kluczowy enzym metabolizujący THC. Osoby z wariantem *3/*3 metabolizują THC 3 razy wolniej. Oznacza to, że po tej samej dawce stężenie THC w ich krwi jest znacznie wyższe i utrzymuje się dłużej, co skutkuje silniejszymi i dłuższymi efektami, w tym sedacją. To bezpośrednia przyczyna „nadwrażliwości” farmakokinetycznej. Źródło: PubMed19005461 oraz PMC10137111 – Rola polimorfizmów CYP2C9. FAAH (rs324420): Gen kodujący enzym rozkładający anandamid (endogenny kannabinoid). Określone warianty tego genu prowadzą do podwyższonego poziomu anandamidu, co wpływa na wrażliwość na lęk i podatność na traumatyczne reakcje. Osoby z takimi wariantami mogą być bardziej reaktywne na somatyczne sygnały wywołane przez THC (np. tachykardię). Źródło: PMC11526235 – Wariant FAAH a lęk i plastyczność neuronalna. CNR1: Gen kodujący sam receptor CB1. Jego polimorfizmy mogą wpływać na gęstość i funkcję receptorów, bezpośrednio modyfikując siłę sygnału kannabinoidowego.   6. Rola CBD w modulowaniu efektu Kannabidiol (CBD) jest niepsychoaktywnym kannabinoidem o udowodnionym działaniu przeciwlękowym. Działa jako antagonista receptora CB1, co oznacza, że może „łagodzić” psychoaktywne działanie THC. Badania pokazują, że CBD w dawce około 300 mg skutecznie redukuje lęk wywołany np. publicznym przemawianiem, zgodnie z krzywą w kształcie odwróconej litery U (zbyt niskie i zbyt wysokie dawki są mniej skuteczne). Źródło: PMC3079847 – Przeciwlękowe działanie CBD u ludzi.   Podsumowanie praktyczne: Co zrobić, jeśli jesteś osobą wysokowrażliwą? Jeśli rozpoznajesz u siebie fenotyp wysokowrażliwy, oto kilka zasad, które pomogą Ci kontrolować doświadczenie: Zaakceptuj swój fenotyp: To nie „słaba głowa”, a biologia. Zrozumienie tego usuwa dodatkowy, generowany lęk. Mikrodozuj: Zacznij od 1-2 bardzo małych inhalacji. Odczekaj 10-15 minut, aby w pełni ocenić efekt, zanim dostosujesz dawkę. Wybieraj odpowiednie produkty: Szukaj odmian i produktów o niskiej zawartości THC i wysokiej CBD. CBD jest Twoim sojusznikiem w kontrolowaniu niepożądanych efektów THC. Kontroluj temperaturę: Vaporyzacja w niższych temperaturach (<185°C) uwalnia mniej THC, co pozwala na łagodniejsze wejście. Zadbaj o kontekst (set & setting): Używaj w bezpiecznym, spokojnym otoczeniu, będąc w stanie relaksu. Unikaj sytuacji stresujących. Gdy pojawi się lęk/kołatanie: PRZERWIJ dalsze używanie. Skup się na wolnym, głębokim oddechu (np. 4 sekundy wdech, 6 sekund wydech). Jeśli masz pod ręką, przyjmij kilka kropel olejku CBD. Pamiętaj, że fizyczne odczucia są tymczasowe i miną. Konsultacja lekarska: Jeśli masz zdiagnozowane schorzenia sercowo-naczyniowe lub inne poważne choroby, konsultacja z lekarzem przed użyciem konopi jest obowiązkowa. Wnioski końcowe Różnica w odpowiedzi na THC między osobami nie jest defektem, lecz odzwierciedleniem złożonej gry biologii: genów, neurochemii i historii ekspozycji. Zjawisko „mocno i krótko” versus „słabo i długo” ma konkretne nazwy w literaturze naukowej: szybka desensytyzacja CB1, farmakogenetyczna zmienność (CYP2C9, FAAH) i ostra tolerancja (tachyfilaksja). Świadomość tych mechanizmów pozwala odejść od stygmatyzujących określeń na rzecz zrozumienia i dostosowania strategii użytkowania do własnego, unikalnego profilu neurobiologicznego.
    • Tak też uczynie.. Niby człowiek coś wie ale dobrze mieć kogoś kto doradzi 🙂👌 Dziekówa 🤝
  • Gallery Statistics

    • Images
      65.1 tys.
    • Comments
      1.3 tys.
    • Albums
      1.9 tys.

    Latest Image
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Polityka prywatności link do Polityki Prywatności RODO - Strona tylko dla osób pełnoletnich, 18+